جمعية إبداع الثقافية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

(بيت كل المبدعين العرب)

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى مكررالشاعرة /إلهام شحاتة (مصر) بقصيدة (أنا حبى مات)

كاتب الموضوعرسالة
رئيس مجلس الإدارة
Admin
رئيس مجلس الإدارة

المساهمات : 255

فى فئة الشعر العامية :- ==============  فاز بالمركز الثانى مكررالشاعرة /إلهام شحاتة (مصر) بقصيدة (أنا حبى مات) Empty
مُساهمةموضوع: فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى مكررالشاعرة /إلهام شحاتة (مصر) بقصيدة (أنا حبى مات)   فى فئة الشعر العامية :- ==============  فاز بالمركز الثانى مكررالشاعرة /إلهام شحاتة (مصر) بقصيدة (أنا حبى مات) Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2019 7:08 pm

فى فئة الشعر العامية :-
==============
فاز بالمركز الثانى مكررالشاعرة /إلهام شحاتة (مصر) بقصيدة (أنا حبى مات)
أنا حبى مات
بقلم الهام شحاتة
==========
قررت أنسى عشرتك
وسنين هواك
واهجر ثنايه محبتك
وحنين لقاك
أناكنت ورده مفتحه
وعبيرها فاح
فى المدى
دبلت بايدك وابتدى
يغتال براءتها ..الردى
أنا كنت شمعه منوره
بتقيد تنور ..
دنيتك
طفيت عيونها ..
بغفوتك
وقتلتنى برجع الصدى
أنا كنت لك ،،
كل الفكر
وكتاب كبير
لكن للأسف الشديد
ماعرفت تقرا كلمتى
قلبك دهب
لا..لا..للأ
قلبك صفيح
ولا كنت يوم فى هواك صريح
بتبيع فى قلبى واشتريك
خلتنى – لحظه ضعت –
واقول ياخسارة الحب الجميل
منك ..وفيك لأ ! !
جرحتنى ..وشكيت غرامى للسما
وف لحظة الندم الأكيد
طب كنت فين ؟
ودموعى بتّجرح خدود المجروحين
والقلب نازف م الحنين
لا توبه تنفع للظروف
ولا حتى خوف القلب نابع والكسوف
مجروح أنا
احساسى بيك اصبح خلاص
مضروب فى قلبى بالرصاص
أنا حبى مات
وحنينى للعشق الجميل –
أصبح روفات
أنا حبى مات
شعر الهام شحاتة
من ديوان ((مشوير التمنى ))
فى فئة الشعر العامية :- ==============  فاز بالمركز الثانى مكررالشاعرة /إلهام شحاتة (مصر) بقصيدة (أنا حبى مات) Iaa_yo10
https://ebdaagroup.yoo7.com

فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى مكررالشاعرة /إلهام شحاتة (مصر) بقصيدة (أنا حبى مات)
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى الشاعر /رضا علي احمد ابو شنب(مصر)بقصيدة ( قولو لعمر)
» فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى مكرر الشاعر /محمد ثروت عبد الحفيظ (مصر) بقصيدة ( عيشت بأحلم)
» فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى مكرر الشاعر /محمد عبده رمضان (اسرالكلمات)(مصر)بقصيدة (ريحه الازقه)
» فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى مكررالشاعر /محمد علي أبو النجاه(سلامة أبو النجاه)(مصر)بقصيدة)(مذكرات شهيد من مسجد الروضة)
» القصيدة الفائزة بالمركز الثانى فئة الشعر العامية الشاعرة /نفيسة حيدر قلاب السودان