جمعية إبداع الثقافية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

(بيت كل المبدعين العرب)

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الرابع الشاعر / السيد زين العابدين خطاب(مصر) بقصيدة( يا صاحبى خلاص)

كاتب الموضوعرسالة
رئيس مجلس الإدارة
Admin
رئيس مجلس الإدارة

المساهمات : 255

فى فئة الشعر العامية :- ==============  فاز بالمركز الرابع الشاعر / السيد زين العابدين خطاب(مصر) بقصيدة( يا صاحبى خلاص) Empty
مُساهمةموضوع: فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الرابع الشاعر / السيد زين العابدين خطاب(مصر) بقصيدة( يا صاحبى خلاص)   فى فئة الشعر العامية :- ==============  فاز بالمركز الرابع الشاعر / السيد زين العابدين خطاب(مصر) بقصيدة( يا صاحبى خلاص) Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2019 7:53 pm

فى فئة الشعر العامية :-
==============
فاز بالمركز الرابع الشاعر / السيد زين العابدين خطاب(مصر) بقصيدة( يا صاحبى خلاص)
خاص بالمسابقه - الاسم / السيد زين العابدين خطاب – مصر ( كفر الشيخ ) – شعر العاميه ( يا صاحبى خلاص )

وباكتبلك
يا صاحبى كمان
ما تاخد ...
قلبى للأحزان
أنا غلطان
وحقك ...
لو يكون ع الراس
بأي مساس
هيوصلك
يا صاحبى خلاص
ما تزعلش
ما نش قاصد أكون هللاس
ولا تفكرنى يوم وسواس
ولو فيك الزعل هيطول
راح أضربنى بألف مداس
وعِزة ربى ما استغنى
فى يوم عنــّك
ولاااا أزعل فى يوم منك
ولو نازل عليا بْـفاس
يا صاحبى خلاص
أنا المكسور
بإنك منى يا صاحبى
تكون زعلان
وانا بإخلاص
على استعداد
أبوس إيدك
ابوس الراس
يا صاحبى خلاص
ما تتعبنيش
ومن حُضنك
ما تِخـْرجنيش
وعن زوقك
ما تبعدنيش
ومن أخلاقك العاليه
ما تحرمنيش
ومن زعـْـله
ما تكسرنيش
أنا صاحبك
ما تخسرنيش
وبكفايه .. وما تبعنيش
أنا عارف
ما هُنش عليك
وتفدينى بضىّ عنيك
ولو فكـّر فى يوم يإذيك
أدم فى الدنيا دَمّه يجيك
ومِتعبّى فى قلب الكاس
يا صاحبى خلاص
خلاص إنسى
وانا هانسى
ونرمى همومنا فى الكنسه
ونتقابل على مرسىَ
ككل الناس
أنا عارفك
كتير حساس
يا صاحبى خلاص

فى فئة الشعر العامية :- ==============  فاز بالمركز الرابع الشاعر / السيد زين العابدين خطاب(مصر) بقصيدة( يا صاحبى خلاص) Aoc_oa10
https://ebdaagroup.yoo7.com

فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الرابع الشاعر / السيد زين العابدين خطاب(مصر) بقصيدة( يا صاحبى خلاص)
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الرابع مكرر الشاعر / اشرف محمد على(أشرف عبد الدايم )(مصر) بقصيدة (فلسطين فى سفينة)
» فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الثانى الشاعر /رضا علي احمد ابو شنب(مصر)بقصيدة ( قولو لعمر)
» فى فئة الشعر العامية :- ============== فاز بالمركز الأول الشاعر /عبدالله علي نظير (مصر )بقصيدة (طــــعم العرق)
» فى فئة الشعر الغنائى :- ============== فاز بالمركز الثالث الشاعر /إبراهيم محمد حسن السيد(مصر)بقصيدة (سؤالك مش بريئ)
» فى فئة الشعر الغنائى :- ============== فاز بالمركز الثالث الشاعر /إبراهيم محمد حسن السيد(مصر)بقصيدة (سؤالك مش بريئ)